ח"כ רוטמן מפתיע: "בג"צ צריך להתערב – במידה"

    אבי יעקב 1 Comment on ח"כ רוטמן מפתיע: "בג"צ צריך להתערב – במידה"

    יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן ב'מהדורה המרכזית': "אם בית המשפט קובע בעצמו את גבולות החוק – זו הבעיה הגדולה שלנו". "אנחנו לא שמחים לאיד, אנו שמחים שהצלחנו להביא חוק עבור המצביעים שלנו".

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, התראיין ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ושוחח על החוק לצמצום עילת הסבירות שעבר היום בכנסת לאחר דיונים ארוכים בוועדה שבראשותו: "פרופ' הכהן ששוחח לפני בעצם אמר דבר מדהים, בג"צ עושה מה שהוא רוצה ורק משתמש בכיסויים של מילים מכובסות. בג"צ בעצם מרמה את הציבור. אני לא חושב שבג"צ לא צריך להתערב בכלום, אבל יש גבול בין להתערב בהחלטות מסוימות ברמה סבירה לבין לקבוע את ההחלטות ולנהל את המדינה".

    "אם בית המשפט קובע בעצמו את גבולות החוק – זו הבעיה הגדולה שלנו. אני לא עוסק בסיטואציה שהם לא פוסקים לפי החוק, אבל אם הם מסתמכים על סעיף 15 לשאוב את הכוח שלהם, שיפעלו לפיו גם לגבי הגבלת הכוח הזה. אני לא רואה מתח בין שני הקווים, מצד אחד אסור לנו להיכנע לאלימות, מצד שני אחדות העם היא דבר חשוב וצריך להגיע להסכמות. לצערי האופוזיציה לא יכולה לרדת מהעץ שהמחאה העלתה אותה. אנחנו חייבים לקבל את המשך הרפורמה בהסכמה".

    "האופוזיציה לא אחראית בכלל וגם לא רצינית, ראינו בוועדה כאשר היועמ"שית הציעה להם למשוך הסתייגויות בתמורה להסכמה מסוימת והם סירבו. סתם ביזבזו שלושה ימי דיונים לשווא. אני בעצמי עליתי על הדוכן לקדם חוק של ח"כ טופורובסקי מהאופוזיציה, כי אנו לא פועלים ממניעים אישיים אלא רק לטובת הציבור. אנחנו לא שמחים לאיד, אנו שמחים שהצלחנו להביא חוק עבור המצביעים שלנו".

    רוטמן התקומם על ההשוואה בין שמחת הקואליציה היום לאחר אישור החוק ובין חוק ההתנתקות: "החוק היום לא דומה בשום דבר לחוק ההתנתקות, אז זה באמת היה חוק ששינה את חייהם של אלפי אנשים. היום המחאה מנסה לשרוף את המועדון לשווא. אין אדם אחד שביתו יהרס, אין אדם אחד שחייו יהרסו בגלל החוק הזה, והוא חשוב מאוד".

    האזינו לדבריו המלאים



    1 תגובות

    מיין תגובות